40ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης - Λουκία Ρικάκη (Συμφωνία Χαρακτήρων)

 40ο ΦEΣTIBAΛ KINHMATOΓPAΦOY ΘEΣΣAΛONIKHΣ
12-21 NOEMBPIOY

URSULA URBANIAK (TOROWISKO)
VLADIMIR PETKOVIC (TOCKOVI)
ΛΟΥΚΙΑ ΡΙΚΑΚΗ (ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ)


Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα, στο πλαίσιο του 40ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, η πολωνέζα σκηνοθέτης της ταινίας TOROWISKO, Ursula Urbaniak, αναφέρθηκε στην κατάσταση που επικρατεί στη παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών στη χώρα της. Τόνισε ότι το κλίμα του καταναλωτισμού που επικρατεί παντού, έχει επηρεάσει και το σινεμά και πρόσθεσε ότι όλοι προσανατολίζονται προς εμπορικές τις οποίες χρηματοδοτούν ακόμη και τράπεζες. "Βέβαια παραμένει ακόμη πολύ δύσκολο για τους νέους σκηνοθέτες να βρουν χρηματοδότηση για την πρώτη τους ταινία", είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: "Πριν από δύο μήνες πραγματοποιήθηκε το Πολωνικό Φεστιβάλ Κινηματογράφου, με 26 ταινίες, την πλειοψηφία των οποίων χρηματοδότησε το κράτος. Η κατάσταση βελτιώνεται, αλλά απαιτεί ακόμη πολλές αλλαγές".

Ο συμπαραγωγός και συν-σεναριογράφος της Σερβικής ταινίας TOCKOVI, Vladimir Petkovic, ξεκαθάρισε πως δεν πρόκειται για μια τυπική βαλκανική ταινία, αλλά για έναν κινηματογράφο που προσπάθησε να μιμηθεί την αμερικανική ανεξάρτητη σκηνή. Σύμφωνα με τον ίδιο, έχει βέβαια χαρακτηριστικά που ορίζονται βαλκανικά, αλλά φιλοδοξεί να ανήκει στον κόσμο. "Επιδιώξαμε να κάνουμε μια μαύρη κωμωδία, ένα θρίλερ χωρίς πολιτικά στοιχεία. Ο διανομέας μας στην Σερβία ήθελε να επιλέξει το σλόγκαν "Δείτε το πρόσωπο της Σερβίας, πίσω από τον καθρέφτη", αλλά εμείς το απορρίψαμε γιατί κανείς δε θα πήγαινε στο σινεμά για να δει την πραγματικότητα της χώρας μας, αφού τη βλέπει κάθε μέρα στο δρόμο".

Η Λουκία Ρικάκη αναφέρθηκε στην τάση που ξεκίνησε από το 1995 και μετά, από την ίδια και μερικούς άλλους νέους Έλληνες σκηνοθέτες, για να επανατοποθετηθεί η σχέση του ελληνικού σινεμά με το κοινό. Αναφερόμενη στη μείωση των εισιτηρίων της ταινία της, Συμφωνία Χαρακτήρων, σε σχέση με τις προηγούμενες ταινίες της, σημείωσε ότι κάθε χρόνο υπάρχουν περισσότερες δημοφιλείς ελληνικές ταινίες.

"Αυξήθηκε το κοινό άλλα μοιράστηκε ταυτόχρονα", τόνισε και πρόσθεσε: δεν έχει νόημα ο ανταγωνισμός με τη μορφή πρωταθλητισμού για τα εισιτήρια. Να μη περιοριζόμαστε στα νούμερα". Αναφερόμενη στα επόμενα σχέδια της, επισήμανε: "Έχω βρει δύο πραγματικές ιστορίες τις οποίες ερευνώ. Μια από αυτές θα είναι το σενάριο της επόμενης ταινίας μου. Με αυτό τον τρόπο πλησιάζω την πρώτη μου ταινία, Το ταξίδι στην Αυστραλία, που επίσης στηριζόταν σε αληθινή ιστορία. Στο μεταξύ, ξαναβρίσκω και την ντοκουμενταρίστικη πλευρά μου", είπε η Λουκία Ρικάκη και συμπλήρωσε: "Γυρίζω ένα ντοκιμαντέρ για το νεανικό κίνημα στην Ελλάδα, με τίτλο Πλαστογραφημένες Προσδοκίες. Αναφέρεται σε όλους αυτούς τους νέους που κατεβαίνουν στους δρόμους για να διαδηλώσουν, χωρίς να μπορούν να ορίσουν ακριβώς τι τους ωθεί προς τη διαμαρτυρία αυτή."